
Strategi 2023
Health & Nutrition
Mission
Vår främsta styrka inom affärsområdet Health & Nutrition är kompetensen att lösa våra kunders behov och önskemål i fråga om kundunika produkter och förpackningar. Utöver det erbjuder vi stort kunnande och spetskompetens inom lagmässig produktinformation, märkningsregler och dokumentation.
Produktområdet omfattar kostersättning med tyngdpunkt på veganska alternativ, fibertillskott, superfoods & beautyfoods och andra kosttillskott i pulverform.
Kunder
Våra kunder är i första hand varumärken inom hälsa och välbefinnande, life-style och livsmedel.
Produktutveckling
Idealkunden för H&N fokuserar på att utveckla sitt varumärke. Kunden saknar kompetens inom produktutveckling och produktion och vårt uppdrag sträcker sig från idé till färdig produkt. Med vår erfarenhet och kompetens skapar vi attraktiva produkter och säkerställer hög kvalitet.
Strategi för tillväxt
Tillväxten ser vi initialt komma via våra befintliga kunders tillväxtstrategier. Genom att stärka våra marknadskontakter skapar vi nya insikter som leder till lönsamma affärer. Flexibilitet i tillverkningen, en snabbfotad organisation och smarta lösningar är våra främsta byggstenar. Vår lyhördhet gentemot våra kunders kravspecifikationer ger oss ett försprång gentemot flertalet volymbaserade konkurrenter.
Vi ser stora möjligheter att nå ut till nya kunder med våra egenutvecklade recept och förpackningsmöjligheter.
Marknadsposition
Vi ska bli marknadens top-of-mind-varumärke när det handlar om högkvalitativa näringstillskott och vegetabiliskt framställda livsmedelsprodukter.
Målbild för finansiell utveckling
-
I linje med starka trender inom branschen lägger vi mycket fokus på innovation inom hälsofrämjande livsmedel och växtbaserade produkter.
-
Med hjälp av provbakningar och vår expertis inom bagerikemi utvecklar vi kundunika produkter.
-
Vi utvecklar lönsamma affärer med fokus på funktionella ingredienser och råvaror genom våra huvudmän.
-